piątek, 20 grudnia 2013

Dekoracje świąteczne- DIY i nie tylko

Cześć! Wracam po długiej przerwie. Znowu. I znowu wszystko przez aparat. Tak mnie zdołowało to, że nie mogę robić zdjęć, że wzięłam się w garść i oddałam go do naprawy. Wczoraj tata przywiózł go z serwisu i... działa! Działa na szczeście :) Mam wątpliwości co do jakości zdjeć- wydaje mi się, że uległa pogorszeniu, ale pstrykać się da. 
Na dzisiejsze późne popołudnie przygotowałam dla Was propozycje ozdób świątecznych. Jeśli jeszcze nie przyozdobiliście swojego mieszkania, tudzież pokoju, macie całe 4 dni na wykorzystanie moich propozycji! Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu i okażą się przydatne. Oczywiście nie będę wspominac o lampkach czy choince bo to wydaje mi sie oczywiste. :) Lampki wisza u mnie w pokoju juz jakis czas, a choinke ubieram w niedziele. Ale nie o tym chcialam. Zaczynamy od DIY.


Na pierwszy ogień leci choinka. Nie jest to zwyczajna choinka. Nie ma nic wspólnego z lasem. To choinka na bazie stożka i łańcucha choinkowego. Aby wykonać podstawę choinki, nalezy wyciąć z papieru okrąg, złożyć na pół i zwinąć w stożek. Zabezpieczyć klejem albo zszywkami. Owinąć model łańcuchem choinkowym tak, by się trzymał i nie opadał. Na koniec wystarczy wyciąć z żółtego papieru gwiazdkę i połozyć na szczycie.


Banalna w wykonaniu dekoracja, ale myślę, że efektowna. Słoiczek ten stoi u mnie cały rok, ale na święta postanowiłam zmienić jego design. Nałożyłam na słój czarną kartkę i kredą wykonałam napis oraz gwiazdki. Słoiczek przewiązałam zwykłym, surowym sznureczkiem. Pokrywę pomalowałam topperem (lakierem z brokatem, aby wierzch ładnie połyskiwał.


Do wykonania takiej ozdoby potrzeba słoika po świeczce i brokatu w pisaku i ewentualnie kamyczków ozdobnych.  Wyczyść szklane naczynie i odstaw do wyschnięcia. Brokatem namalować śnieżynkę. Do szklanki wsypac ozdobne kamyczki, cekiny lub kolorową sól.



Suszone dary natury kojarzą mi się tylko z Bożym Narodzeniem. W tym roku postanowiłam ususzyć sobie jabłka i cytryny, aby stworzyć kompozycje dekoracyjne. Jak w warunkach domowych suszyć owoce? Można cieniutko pokrojone jabłka, cytrynę, pomarańcze czy grejpfruty położyć na kaloryferze lub wykorzytać jakiś piecyk lub wentylator(wystarczy położyć plasterki na papierze do pieczenia i ułożyć niedaleko źródła ciepła). Gotowe plasterki wystarczy porozrzucać jako ozdobe lub przełożyć do dekoracyjnej szklaneczki.


Aby przygotować świąteczną tablicę wystarczy tablica korkowa, kawałek jednolitego materiału i kreatywność. Do tablicy trzeba przypiąć szpilkami materiał, aby wszystko lepiej się prezentowało. Co umieścicie na tablicy to już kwestia pomysły. Ja swoją przyozdobiłam choinką, bałwankiem z waty, świeczką i rozgwieżdżonym niebem. 


Jeżeli macie zwykłe świece w jakimś niezbyt ładnym plastikowym opakowaniu, mam na to sposób. Wystarczy okleić taką świeczkę czarną kartką papieru i podciąć do upragnionych rozmiarów.Ponownie przyozdobić świecznik za pomoca kredy. Ja napisałam "Winter".


Dobrym pomysłem na dodanie pokojowi akcentu świątecznego jest włożenie do ramki jakiegoś obrazka. Ja zadrukowałam biała kartkę na czarno i nakleiłam dwie kulki oraz wycięty z papieru garnek. Tak oto powstał bałwanek. Moja ramka dodatkowo błyszczy, więc myślę, że przypomina iskrzący śnieg. Poszukajcie takiej.

I to tyle moich propozycji zrób to sam. teraz chciałabym Wam pokazać ozdoby zakupione rok któremu, które również w tegoroczne święta będą zdobić mój pokój.




To tyle. Nic więcej na dzis dla Was nie przygotowałam. Włożyłam wiele pracy i ogrom czasu w zrobienie zdjęć do tej notki i drugie tyle do ich edycji. Jednak czuję sie spełniona i mam wrażenie, ze ten psot mi się udał. Co sądzicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz